.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری 65 يادواره شهدا در گيلان

رئيس ستاد كنگره سرداران و 8 هزار شهيد گيلان گفت: در هفته بسيج امسال 65 يادواره شهدا در سراسر استان برگزار مي‌شود.

هوشنگ متقيان با بيان اينكه برگزاري يادواره‌هاي شهدا توانست بار فرهنگي استان را بر دوش بكشد، افزود: يادواره‌هاي شهدا مسير سازندگي هستند و اين كار خير با آمادگي، شناخت، امكانات و لوازم امور فرهنگي ميسر مي‌شود.
متقيان نقش يادواره‌ها را در جامعه امروز بي‌بديل و تحسين‌برانگيز خواند و اظهار داشت: سرانه فرهنگي گيلان به دليل گردشگرپذير بودن بايد افزايش يابد.
رئيس ستاد كنگره سرداران و 8 هزار شهيد گيلان با اشاره به اينكه آزاد راه قزوين - رشت به‌زودي افتتاح مي‌شود، تصريح كرد: گردشگران از استان‌هاي اراك، قم، كرج و همدان سريع وارد گيلان مي‌شوند و در سواحل استان حضور مي‌يابند.
وي ايثار و شهادت را بر گرفته از فرهنگ عاشورايي دانست و گفت: فضاسازي شهرها و نقاط مختلف استان مي‌تواند پاسخگوي رخنه فرهنگي دشمن باشد.
متقيان با تاكيد بر اينكه راه‌هاي نفوذ رخنه فرهنگي بايد بسته شود، افزود: اين امر جز با ترويج فرهنگ شهيد و شهادت امكانپذير نيست.
رئيس ستاد كنگره سرداران و 8 هزار شهيد گيلان فرهنگ ايثار و شهادت را سازنده جامعه بيان كرد و اظهار داشت: با مسلح شدن به اين فرهنگ مي‌توان مفاهيم ارزشي شهدا را در نسل جوان ارتقا داد.
وي با اشاره به اينكه از ابتداي سال جاري تا‌كنون 531 يادواره شهدا در گيلان برگزار شده است، خاطرنشان كرد: كمتر از دو هفته دو نشست شوراي سياستگذاري كنگره شهدا در استان برگزار شد كه اين امر نشان مي‌دهد همه مسئولان دغدغه فرهنگ شهيد و شهادت را دارند.
متقيان با اشاره به هفته بسيج تصريح كرد: نقش بسيج با تاسي از فرهنگ عاشورا، پايداري، مردانگي، عشق و جوانمردي در همه صحنه‌هاي انقلاب بي‌بديل است.
به گفته رئيس ستاد كنگره سرداران و 8 هزار شهيد گيلان اگر بسيج در جمهوري اسلامي ايران تاسيس نمي‌شد فروپاشي حكومت اسلامي دور از دسترس بيگانگان نبود.
وي نقش بسيج را در دوران دفاع مقدس اساسي دانست و افزود: بسيج سازندگي كشور نيز پا به عرصه گذاشت تا مردم سرزنده‌تر از گذشته باشند.
متقيان با اشاره به اينكه بسيج در دوران دولت عدالت‌خواه در همه صحنه‌هاي انقلاب نقش اساسي ايفا مي‌كند، گفت: بسيج نه تنها در ايجاد امنيت براي حفظ اسلام و انقلاب تاثيرگذار است بلكه در برگزاري يادواره‌ها، جمع‌آوري آثار و تدوين لوح فشرده شهدا نقش استثنايي دارد.
رئيس ستاد كنگره سرداران و 8 هزار شهيد گيلان با تاكيد براينكه جامعه با وجود بسيج از لحاظ فرهنگي آسيب نمي‌بيند، تصريح كرد: با حضور بسيج هيچ آفتي به پيكره عظيم مردم نمي‌رسد.
وي به برگزاري 65 يادواره شهدا در هفته بسيج امسال در گيلان اشاره كرد و گفت: در فومن 12 يادواره، لنگرود 9 يادواره، رشت هشت يادواره، لاهيجان هفت يادواره، رودسر شش يادواره، شفت پنج يادواره، تالش سه يادواره و نيز در آستانه اشرفيه، صومعه‌سرا، سياهكل و رودبار هر كدام دو يادواره شهدا در هفته بسيج برگزار مي‌شود.
متقيان از برگزاري همايش قدسيان 9 در استان خبر داد و اظهار داشت: همايش تجليل از برگزيدگان مسابقه تلويزيوني قدسيان 9 به همراه دست‌اندركاران تهيه اين برنامه روز چهارشنبه چهارم آذر ماه جاري ساعت 10 صبح در سالن شهداي سپاه قدس گيلان واقع در ميدان پاسداران رشت برگزار مي‌شود.
رئيس ستاد كنگره سرداران و هشت هزار شهيد گيلان خاطرنشان كرد: برنامه قدسيان هر سال در ماه مبارك رمضان از سيماي مركز گيلان پخش مي‌شود كه در برنامه قدسيان امسال بالغ بر 29 شهيد معرفي شدند.
وي ادامه داد: براي هر مسابقه برنامه قدسيان يك برنده مشخص شده كه به همراه خانواده‌هاي 29 شهيد از آنان تجليل مي‌شود.
متقيان تصريح كرد: امسال بالغ بر 310 دقيقه فيلم براي برنامه قدسيان 9 ساخته و از شبكه باران پخش شد و در آن با خانواده‌ها و همرزمان شهدا مصاحبه انجام گرفت كه براي نسل جوان و آينده به صورت مستند باقي مي‌ماند.
رئيس ستاد كنگره سرداران و 8 هزار شهيد گيلان گفت: در برنامه قدسيان خانواده شهدا و همرزمان آنها ناب‌ترين خاطره و ويژگي شهيدان را بيان مي‌كنند و اين روحيه براي نسل‌هاي آينده باقي مي‌ماند كه شهدا با چه اعتقادي وارد نبرد شدند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.108 seconds.